torsdag 21 juni 2012

gofika

eller Pantone-fika.

Idag mitt i semestern blir det lite jobb faktiskt. Jag måste ta ut rätt färg för ett tryck till en kund, och det gäller att välja rätt Pantonefärg. Det där med färger är viktigt och att ha rätt Pantonefärg på sin logo är ännu viktigare. Nu upptäcktes att tidigare tryck inte överensstämde med logofärgen, och det tidigare trycket är mer vad kunden vill ha än Pantonefärgen. Stopp • stopp • stopp det här blir snurrigt.... just därför är det så viktigt att man har en grafisk profil i företaget, det ska vi ordna till nu. 

Min favoritfärg i Pantoneskalan är 230 C. Den har jag på en av mina egna logotyper jag tog fram 1984, och den lever kvar. Brickan är en favorit som jag köpte på Franstorps verkstäder när de hade vernissage efter sin bricktillverkning. Kika på deras verksamhet, är så duktiga. Där flödar kreativiteten och man blir varm och glad när man ser vad de åstadkommer.

Känner ni doften av "kardemummasmörfylld" bulle.... oj så god. Bakades till ett fotojobb igår, och ja jag jobbade lite då också.

Nu önskar jag
"gomidsommar" och säger tjingeling

2 kommentarer:

  1. jisses,,ja de ser gott ut :)
    GLAD MIDSOMMAR
    å missa nu inte........

    M
    I
    D
    S
    U
    M
    M
    E
    R

    P
    A
    R
    T
    Y

    de e kul att vara med :)
    VÄLKOMMEN
    Håkan

    SvaraRadera
  2. Den var go' Håkan :) Du har en fantastisk blogg med helt magnifika bilder, det är så man kan känna rosdofterna genom dataskärmen. Anette

    SvaraRadera