onsdag 9 maj 2012

att ha en vän


min följeslagerska blir 14 år i oktober. Som halvdöv, halvblind och dåligt luktsinne 
blir jag nog viktigare och viktigare i hennes liv. 
Kärlek till Muffy och mina Dr. Martens kängor som är en present från Herr P
 Ofta känner jag en nos som puttar på benen som om hon behöver känna att jag är där, men också att jag ska veta att hon definitivt är där, och att det inte är någon idé för mig att gå ifrån eller glömma henne. Muffy som min lilla bebis heter eller "kallas" (My Fairlady heter hon, men vem kan ropa det efter en hund) är en envisare än envis Ceskyterrier dessutom född mat tjuv. Som van tjuv har hon även lagt sig till med att stjäla TV-fåtöljen och sängkudden. Det är till att gilla läget, och med en sådan gammal dam i sällskap så är det till att visa respekt. Dagen till ära bestämde vi oss gemensamt hur vi skulle klä oss, och vi valde RÖTT - kärlekens färg. Rött är sött sa jag till Muffy, och hon nickade och höll med. Därefter gick vi ut till bilen och for till jobbet glada i varandras sällskap.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar