tisdag 8 maj 2012

glädjespridare

herr P kom och hämtade mig efter jobbet som han brukar göra, och när han idag kliver in genom dörren säger han glatt "idag tänkte jag skämma bort dig". Det susade till i huvudet på mig såklart, och många bilder for förbi.... Kitchen Aid, titta på ny bil eller bara åka och shoppa. Blommor, bio, bubbel, slippa laga middag eller vad?? Hörde att han mumlade något om glass, men jag var mer fokuserad på mina egna tankar på vad han skulle skämma bort mig med. Snabbt slogs datorlocket igen, på med kopplet på hunden, jackan på armen och så föreslog jag glatt en tur till Bromma Blocks. Jajjemen Herr P var med på noterna och min förhoppning steg på en rejäl överraskning. Väl där promenerades det genom butik efter butik och nådde slutligen fram till Cervera. Det glimrar ju en hel del saker på önskelistan där som man vänder och vrider på, men Herr P tände liksom inte till på tanken att inhandla något tills han kommer fram till några äggkoppar från Alessi. Då utbrast han förtjust att han hittat en present till mig. Jag log och tackade så mycket naturligtvis och frågade vad han skulle skämma bort mig med då. "GLASS" - jag sa ju det  - att jag tänkte köpa glass på vägen till dig.... 

Det är väl så, man hör vad man vill höra. Väl vid kassadisken stod den här sköningen som gav mig ett leende. En rosa Hoptimist. Bimble fick följa med mig hem, och skall få gunga nöjt på mitt skrivbord.

1968 startade den danske möbelformgivaren Hans Gustav Ehrenreich (1917-1984) produktionen av Hoptimister.
 Så fick ju fröken Alessi en kompis också.
Jag är tacksam och glad över Fröken Äggkopp, och jag älskar glass. Tack Herr P!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar