torsdag 1 maj 2014

packar kappsäcken

det har gått 33 år sedan jag besökte Paris.
Alldeles för länge sedan, och varför ett återbesök inte skett kan jag inte svara på. Det har varit jobb, barn, hund och massor av anledningar till att inte komma iväg. Men nu så packas väskan med kamera för att återvända till den vackra staden.

Det startade med att jag ville ha fram min gamla souvenir från Paris 1972 - ett Eiffeltorn som blev kvar i mina föräldrars hem när jag flyttade hemifrån. Någon gång under dessa år har det kastats eller sålts på loppis och det var bara att glömma den lilla rackaren. Jag ville i alla fall ha ett Eiffeltorn i hyllan här hemma och eftersom jag läst Magdalena Martins blogg tidigare och surfat runt på hennes tidigare inredningsbutik, så styrde jag sökningen dit på en gång. Det var då jag hamnade på Magdalenas blogg igen och såg att hon flyttat till Paris och jobbar som fotograf. Scrollade ned på sidan och hamnade på inlägget om kursen som jag nu anmält mig till och ska åka iväg på. Magdalena och Bodil ordnar fotokurs i Stockholm och Paris. . . . Klockrent - jag behövde verkligen få inspiration och mer kunskap i mitt fotograferande. Nu är tiden kommen - väskan ska packas och i morgon lyfter vi mot staden.


Kurskamraterna i Spökparken i Stockholm
Här står vi - mina kurskamrater och jag. Bakom kameran Bodil Bergman Hughes som är vår kursledare på resan tillsammans med Magdalena Martin som möter upp på lördag. På min högra sida står min vän och kollega Eva som jag fick med mig på kursen i sista minuten. Det är ju helt tokroligt att vi åker tillsammans och gör det här. Vi ska plocka med oss en hel del inpiration till vårt Sally & Nelly därifrån.

Bodil har fångat oss under både fotokoncentration och lunchintag (visst är man stilig med mat i mun?!).
Fotona är från hennes blogg.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar