måndag 2 juli 2012

rosa dalatrend

men den röda står högre i kurs hos mig.

Det är något speciellt med Dalahästarna. Det finns några stycken i vår stuga, men utan att köpa fler är det är alltid lika trevligt att åka upp och känna trälukten i snickeriet. Se hur de svänger och fixar i bandsågen med dessa ponnys i trä. Hjälp känner jag som inte kan ta i en kniv utan att skära fingrarna av mig.

Att sedan trenden varit rosa de sista åren, har inte just när det gäller hästar fallit mig i smaken, men vilken toppen present till dop och få namnet skrivet på.


För ca 15 år sedan beställde vi till företaget en häst i logofärgen och med namn och årtal på och gav bort som jubileumspresent till kunder. Tyvärr står den inte med här, men jag tror en av hästarna är provhäst för grundfärgen. Den som är lite turkos i mitten (suddig) Det blev en unik häst och uppskattad present i en begränsad upplaga bara för vårt företag.
Ja som sagt rosa är trenden – men det blev inget inköp, man måste ju skärpa till sig ibland, men bara ibland.
Utan istället fortsatte resan över kullarna och in genom byarna och fram genom snirkliga vägar 
för att leta efter mer hantverk ..... hittade vi det ... ? mm

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar